Feb 20, 2011

hai sayang saya :p

Salam ,

hari ni baru leh update blog , bulan ni busy betul lah . lenguh2 badan , hurm .

hari ni terfikir pulak nak tulis blog pasal org yg penting dalam hidup aku . dan aku perlukan diorang untuk support aku .

mula-mula mesti Allah S.W.T , Alhamdulillah , engkau menjadi kan aku sempurna anggota badan , dan aku bersyukur dengan setiap dugaan yang engkau berikan kepada ku kerana setiap dugaan mu pasti ade hikmahnya :)

yang kedua , family aku lah . diorang selalu support aku , ayah selalu je beli air chocolate dutch lady and makanan untuk aku , kalau ayah takde tak tahu sape lah nak beli kan kan . penah sekali tu ayah aku g KL(kuala lumpur) 2 hari 1 malam , aku dah tanye mak aku bile ayah nak balik and rase sunyi je sebab takde sape yang nak ambik berat pasal makan minum aku , sayang ayah :)

mak pula , selalu je tolong aku wat kerja sekolah aku , kalau aku tak faham tu , mak selalu je tolong and mak selalu ambik berat tentang ape yang aku buat kat sekolah . walaupun mak busy buat kerja , ziemah tak kesah mak sebab walau busy mana pun mak ,mak tetap tanye makan minum ziemah . kalau mak tak balik rumah tengah hari , mak mesti tefon aku tanye dah balik ke ?.ape yang aku buat sume aku nak bagitahu mak aku sampai aku kapel and masalah bile aku kapel pun aku bagitahu mak aku .kalau mak takde tak tahu lah sape ziemah nak cerita masalah ziemah kan mak , mak paling berharga bagi ziemah , ziemah minx maaf kalau ade silap dan salah taw taw :p , sayang mak jugak :)

along pulak , dia selalu je suruh aku masak maggi , dan bagi aku dia suke makan ketam , bila dia suruh aku masak aku rase macam aku dihargai . dia tinggal kat asrama , bile dia takde kat umah rase bosan and keseorangan je . tapi bila dia ade dekat rumah sume senyap je , buat hal masing2 . realitinye aku sayang along aku , walau macam mana pun sikap dia . ade jugak bergaduh waktu kecik2 dulu tapi aku marah dia sekejap je , tak sanggup aku nak marah along aku lama2 . along aku banyak sedarkan aku sebab aku punya perangai walaupun cara dia tegur berlainan . ziemah sayang along taw taw :)

Angah , dia baik dengan aku , kalau aku takde something , dia tolong belikan .dia baik hati sangat , dia tak kedekut . lau aku nak pinjam henset dia , dia bagi je . angah pun tinggal asrama jugak , aku pun kalau takde dia , aku bosan jee . kalau dia gelak , bila aku tengok dia gelak , aku pun senang je hati , realitinye , aku sayang angah aku :)

Si Dia , dia selalu ambik berat pasal aku , dia menerima aku seadanya . dia pandai jaga hati aku and selalu je wat aku senyum . dia kuat cemburu , dia jugak selalu nasihat pasal perangai aku , kalau aku ade wat salah tu dia akan marah aku . dia ada kata " mama kenal papa macam mana kan , diorang tak kenal papa macam mana ", waktu ni aku terdiam je tapi dalam hati gembira gila :p .papa , banyak bersabar k papa , setiap dugaan Allah tu ade hikmah nye . jangan fikirkan sangat oke papa , jangan lupe solat . mama sayang papa taw :)

kesimpulannya , setiap manusia ade kelemahan masing-masing , dan jangan kita cari kelemahan dia, kita kene lah cari kelebihan dia dan kebaikan yang telah dia buat apda kita . Alhamdulillah , aku mendapat family yang memahami . lagipun aku ni jenis tak reti nak cakap perkataan sayang kat org yang aku sayang . kalau aku sayang , aku akan tulis je , kalau aku marah pun aku akan tulis jugak .ayah , mak , along and angah , ziemah minx maaf taw kalau ade buat salah .

Assalamualaikum , bubyeeeeeeeeee :)

No comments:

Post a Comment

imaginasi terbaru :)